tirsdag den 14. oktober 2014

The wrong day



Jeg stod løb op af trapperne, imens mit hjerte slog hårdt i mit bryst. Da jeg endelige nåede til parroen faldt mit blik på skeamet, næste tog om 5 minutter. Var det kørt fra mig? Nåede jeg det ikke? Jeg kiggede på mit armbånds ur, men vidste ikke helt hvad jeg kiggede efter. Jeg skyndte mig hen til automaten og trykkede på min statioen og smed nogle små penge ind, imens jeg ventede på min billet sad 3 drenge inde i et glas rum, hvor man kunne sidde i læ. 2 af dem sad og grinte, snakkede grimt til hinanden, den trejde sad over for dem og filmede dem. Den ene fyr fik øje på mig og jeg skyndte mig at se væk. Jeg tog min billet fra automanten, uden at tænke over det gik jeg hen til trappen, og stod nu med sidden til de 3 drenge. De gik ud og stilte sig foran mig. 'Kom nu for fanden!' Sagde den højste. 'Nej, jeg vil ikke!' Sagde den yngste. De var ikke dansker og deres talemåde irriterede mig. 'For fanden ta dig sammen, eller vi efterlader dig her!' Sagde den højste. De stod tæt på mig og nysgerrig som jeg var, fik jeg igen øjen kontakt med dem. 'Hvad fanden glor du på!?' Råbte den højst og spyttede efter mig. Jeg så væk og stak mine hænder i lommerne. 'Hva fanden, er du for fin til at svare!?' Spurgte han og smilte skævt. 


- mere kommer 
   


Ingen kommentarer:

Send en kommentar