lørdag den 27. december 2014

handlings ånd




Jeg var vendt hjem efter en uge hos min far og hans kæreste ved jule tid. Helt udmattet efter den lange uge, nød jeg freden i min lille lejlighed. Jeg havde fået nogle få gaver, som jeg allerede havde stor glæde af, nogle varme store trøjer og et nyt par sko. Jeg havde lagt mig på sofaen, med min schæfer hvalp på 9 mdr. Hun var dejlig varm, og lå tæt ind imod mig. Min lejlighed var utrolig kold, selvom jeg havde skruet op for varmen, det var som om det trak fra højre side, hvor døren stod åben. Jeg så til siden, og følelsen af at der ville side en og ånde mig ind i ansigtet var stor, men der var ikke nogen. Jeg gned mine trætte øjne og følte mig åndsvag. Trættere end før, greb jeg fjernbetjeningen og zappede rundt, pludselig stoppede jeg ved et ånde program. Mit hjerte hamrede når folk fortalte om ånderne der boede i deres hjem, hvilke narestreger de lavede og hvor farlige de var. Et højt gab slap ud fra min mund, jeg valgte at slukke fjernsynet og skyndte mig ind i min seng. Sam, min hvalp vågnede op med et sæt, hun sprang ned fra sofaen, så stoppede hun kort op og logrede af sofaen, før hun løb forbi mig og hoppede op i sengen. Hun logede helt vildt, da jeg satte mig i sengen og inden jeg nåede jeg kravle under dynen, havde hun lagt sig til at sove igen. 'Det var et uhyggeligt show, synes du ikke, Sam?' Sagde jeg og kløede hende på maven. Hun gav et lille suk fra sig. 


- mere kommer 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar