mandag den 1. juni 2015

En varm sommer

Solen skinnede ind af vinduet, vi havde ikke fået gardiner op endnu, varmen var så behagelig. Følelsen af hans læber imod mine var der stadig, selvom det var flere timer siden han var taget på arbejde. Jeg vende mig i den store seng, der pludselig føltes så stor og ensom, med et sæt rejste jeg mig op, jeg fandt mine underbukser på gulvet og tog dem på, i en anden bunke lå hans hættetrøje fra igår, den duftede stadig sødt af ham, jeg tog den på, selvom jeg havde mit eget tøj et sted i lejligheden. Jeg strakte mig og gik barefodet igennem lejligheden, uden rigtigt at vide hvad jeg ville, jeg endte ved køleskabet og åbnede det, kulden var behagelig. Der var nogen rester fra igår et sted. Jeg stod længe og kiggede, før jeg endelig fik taget noget ud og lagt det i en skål og satte det i mikrobølge ovnen. Jeg lod mine fingre køre over mine læber, og sukkede. Jeg savnede ham allerede. En brun stribet kat miavede højt og gik rundt mellem mine ben. Jeg aede den på hovedet, hvad var det nu den hed? Jeg havde det lige på tungen. Katten var fra et tidligere forhold. Det generede mig ikke rigtigt, at han havde et minde af sin eks kæreste, for jeg vidste at det ikke var det han tænkte når han kælede med katten. Faktisk, gav det mig ro i sjælen at han kan binde sig til et andet menneske. Det sagde bing fra microbølge ovnen og jeg tog skålen ud, som jeg lod stå så den kunne køle af. Jeg gik hvileløs rundt i den alt for tomme lejlighed. Vi havde lige købt den sammen, og han havde allerede fået de fleste af hans ting over. Jeg følte mig stadig ensom og alene, ikke velkommen og ikke hjemme, det var kun når han var der, når han holdte om mig, at jeg følte mig hjemme, elsket. Måske var det derfor jeg havde så meget brug for ham den sommer? Jeg stoppede ved vinduet og så ud, måske jeg skulle gå ud og få noget luft, se mig omkring. Byen var fremmed for mig og jeg kendte ingen, alting var nyt. Vi havde snakket om at få en hund sammen, det ville være godt for os begge. Så havde jeg en ven når han var på arbejde, så havde jeg en grund til at gå ud, istedet for at blive inden for og vente på at han kom hjem hver dag. Måske en lille hund, havde han forslået. En shiba inu, havde han sagt. Hvordan kunne man sige nej til ham? Når han talte, så lød alting bare så rigtigt. Han var så blid og hård på samme tid. Højre end mig, veltrænet, slank, flot. Jeg lagde mig i sofaen og sukkede højt, hvor blev han dog af? Jeg gned mine hænder over mit ansigt, og mærkede solstrålen ramme mine ben, det var behageligt. Jeg lod mine hænder gnide ned af min krop, og greb fat i trøjen og tog en dyb indånding. Det gav et sug i min mave og savnede ham bare endnu mere. Jeg trillede ud af sofaen og gik ind i køkkenet, Katten havde spist min mad, nå pyt, jeg var alligevel ikke sulten efter noget varmt. Jeg åbnede køleskabet igen og kiggede ind, så lukkede jeg den og åbnede fryseren og tog en is. Den var dejlig kold og det var lige det jeg havde brug for. Jeg gik igen hvileløs rundt i den alt for store og tomme lejlighed, der var så varm af solen der kom ind igennem ruderne. Måske jeg skulle åbne et vindue? Han havde så mange planer, om hvordan det skulle se ud og være, og det skulle nok lykkes for ham, det var jeg slet ikke nervøs for. Men gad vide om der var plads til mine ting? Ikke fordi det var særlig vigtigt for mig. Bare der var plads til mig. Jeg lagde mig i sengen igen, på hans plads og duftede til hans hoved pude. Langsomt faldt jeg i søvn, en dyb søvn, ind til han igen var i mine arme. Det blev en varm sommer.



- Jeg glæder mig til at bo med dig.
Til min kæreste Krem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar