mandag den 27. maj 2019

Vegan werewolf

Kort efter min 15 årige fødselsdag omkom begge mine forældre i et bil udheld. Sagen blev undersøgt, men politiet kom frem til at det var et uheld og begge mine forældre blev brændt ihjel efter at de var kørt galt. Efter en eller to uger på et plejehjem, hvor jeg skulle tale med flere forskellige psykologer blev der endelig fundet et familie medlem i en anden by, dog ville de ikke have mig så det blev besluttet at jeg skulle på en kostskole af en art i en dén by. Nærmest 100 kilometer væk fra min føde by. Med et kæmpe tab til mine forældre skulle jeg nu også sige farvel til venner og bekendte og bo et fremmed sted. 

Jeg var blevet sat på en bus og senere et tog og så en bus mere. Byen virkede så lille da bussen kørte igennem den og da den endelig stoppede på rutebilspladsen fik jeg et sug i maven da jeg trådte ud på den tomme parkeringsplads. Bus chafføren så irriteret på mig fordi jeg tog så længe om at gå ud af bussen, og det gav et sæt i mig da han lukkede døren bag mig. Der stod jeg så, helt alene med en stor rygsæk med en smule tøj i og nogle bøger. De fleste af mine ting var blevet taget fra mig, ødelagt eller solgt for at kunne betale regninger. Jeg havde mørke blå sko på med sorte snørebånd. Hullet lyse cowboy bukser. En hvid t-shirt med sorte ærmer. Og mit hår var kort, med en farve der mindede om en lys caramel. Jeg sukkede højt og gik hen til en bænk og gav mig til at vente på min fjerne slægtning eller hvem som helst der skulle hente mig. Minutterne gik og da der ikke skete noget, valgte jeg at begynde at gå selv. Jeg havde undersøgt adressen hjemme fra, og selvom jeg normalt havde svært ved at huske noget jeg havde læst, så var det som om mine ben præcis vidste hvor jeg skulle hen. 

Jeg stoppede op foran en stor port, der stod åben, indkørelsen var så lang at jeg troede at den aldrig ville ende, men det gjorde den heldigvis. Skolen var større end jeg havde forstillet mig, der var mange elever der gik rundt uden for, ingen lod til at lægge mærke til mig. Jeg gik med bankende hjerte ind af hoved døren og trådte ind i en stor forhal med en trappe i midten, to døre i hver side. 

- Mere kommer - 

1 kommentar: